Schaatsbaan Rotterdam steunt Support Casper

Vrijwillige bijdrage bezoekers ‘Kwartje voor Casper’

Rotterdam, 1 december 2018

Het Rotterdamse schaatsseizoen is vandaag traditiegetrouw geopend met vrije toegang voor alle schaatsliefhebbers. Vanaf de opening, vanochtend om 9 uur, kon de schaatsbaan rekenen op een constante stroom aan bezoekers. De ijzers werden in Kralingen massaal ondergebonden en ook werd er fanatiek gestreden tijdens verschillende potjes curling. Nieuw dit jaar is dat aan alle bezoekers bij binnenkomst een kleine vrijwillige bijdrage wordt gevraagd voor Support Casper, het Rotterdamse onderzoek naar nieuwe behandelmethoden voor alvleesklierkanker van Prof. dr. Casper van Eijck. Met de actie ‘Kwartje voor Casper’ hoopt de Schaatsbaan aan het eind van het seizoen een mooi bedrag aan het goede doel over te kunnen maken.

‘Kwartje voor Casper’

Radio-dj Lars Boele, ambassadeur van Support Casper, ontving het eerste ‘Kwartje voor Casper’ tijdens de feestelijke opening van Schaatsbaan Rotterdam uit handen van Tijs Nederlof, Managing Director. “Jaarlijks genieten zo’n 200.000 bezoekers van alle ijspret op en rond de Schaatsbaan Rotterdam. We vinden het als organisatie belangrijk om niet alleen een bijdrage te leveren aan het plezier van al deze bezoekers, maar ook ons steentje bij te dragen aan een sociaal partner. We herkennen ons in de Rotterdamse mentaliteit van Prof. dr. Casper van Eijck en zijn team en willen hen graag ondersteunen bij het broodnodige onderzoek naar de alvleesklierkanker, de tweede meest dodelijke vorm van kanker in ons land”, aldus Tijs Nederlof.

Over Support Casper

Sinds het najaar van 2015 is de campagne Support Casper in het leven geroepen om mensen bewust te maken van deze ernstige vorm van kanker én geld in te zamelen voor initiatieven die op baanbrekende manier proberen alvleesklierkanker te behandelen. Support Casper mag sindsdien rekenen op bijzondere donaties van fondsen, stichtingen, bedrijven en particulieren. Om een verschil in behandeling van patiënten te kunnen realiseren zijn deze donaties van levensbelang. Bezoek voor meer informatie: www.supportcasper.nl.

Noot voor de redactie / niet ter publicatie

Neem voor vragen of beeldmateriaal contact op met Phebe ten Cate | phebe@schaatsbaanrotterdam.nl | 06 - 34 30 32 18
Neem voor vragen of beeldmateriaal over Support Casper contact op met Claire Heerkens | claire@supportcasper.nl | 06 – 47 48 02 03