Haven Charity Gala haalt 1.300.000 euro op voor Support Casper

Rotterdam, 28 mei 2018

In het Kasteel van Rhoon heeft een select gezelschap van tientallen 'havenbaronnen' en hun honderden gasten dit weekend 1.300.000 euro bijeengebracht voor de Stichting Support Casper. Het geweldige bedrag is tijdens een galadiner, gefund door Rotterdamse ondernemers, ingezameld door de verkoop van tafels en unieke kavels onder leiding van veilingmeester Junior Zegger. Uiteraard heeft Prof. dr. van Eijck de gasten bijgepraat over de voortgang van het onderzoek naar innovatieve behandelmethoden van alvleesklierkanker.

De Rotterdamse havenondernemers staan, net zoals de haven, voor innovatie, duurzaamheid en handen uit de mouwen. Niet alleen voor meer bedrijvigheid, maar juist ook voor het leven zelf. "Als levenslang havenman draag ik heel graag mijn steentje bij om dit geweldige evenement tot een groot succes te maken. Het verliezen van familie en vrienden met alvleesklierkanker wens je niemand toe. Het zou mooi zijn als we de Stichting met elkaar vanuit de Rotterdamse Haven flink kunnen supporten. Daarmee kunnen we met elkaar het leven van de patiënten met alvleesklierkanker verbeteren en verlengen", aldus Havenman 1997 en initiatiefnemer van het Haven Charity Gala Kees van den Boer.

De presentatie van de avond was in handen van Sander de Kramer en Jan Dirk Stouten. Meesterkoks Ad Janssen en Aart van den Hoek verzorgden een culinair hoogstandje voor de aanwezige gasten. Onder andere een gesigneerd havenboek en de door Rotterdamse kunstenaar Marcel Labrie gepimpte scooter van Casper werden beide voor 22.000 euro geveild. Met optredens van Sjoerd Pleijsier, de Tunes en Lee Towers was ook het entertainment op en top Rotterdams. De organisatie van het benefietgala was in handen van Caroline Kool.

Prof. dr. Casper van Eijck behandelde Steve Jobs en Sonia Gandi. En talloze andere mensen met alvleesklierkanker. "De kans om die ziekte te overleven is ontzettend klein. Wie de diagnose krijgt, zal waarschijnlijk binnen een paar maanden overlijden. Om iets aan dit trieste vooruitzicht te doen, móeten we op zoek naar een oplossing. Het lichaam ondersteunen om zelf alvleesklierkanker te verslaan, dát is volgens mij de toekomst."

Mede door zijn gedrevenheid en zichtbaarheid in de strijd tegen de agressieve ziekte riep 'Ons Rotterdam' Casper van Eijck, hoogleraar chirurgie in het Erasmus MC, uit tot Rotterdammer van het jaar 2017.

Over Support Casper

Sinds het najaar van 2015 is de campagne Support Casper in het leven geroepen om mensen bewust te maken van deze ernstige vorm van kanker én geld in te zamelen voor initiatieven die op baanbrekende manier proberen alvleesklierkanker te behandelen. Support Casper mag sindsdien rekenen op bijzondere donaties van fondsen, stichtingen, bedrijven en particulieren. Om een verschil in behandeling van patiënten te kunnen realiseren zijn deze donaties van levensbelang. Bezoek voor meer informatie: www.supportcasper.nl.

Noot voor de redactie / niet ter publicatie

Kijk voor meer informatie op www.havencharitygalarotterdam.nl of neem contact op met Caroline Kool: info@havencharitygala.nl of 0651 85 99 01.